We proberen altijd een zo duidelijk mogelijke product omschrijving op de site te plaatsen ondersteunend met in de meeste gevallen 4 product foto’s én soms nog een product video.
Daarom hebben we bijna geen retouren dat is fijn voor ons én voor onze klanten.
Maar natuurlijk kan het ondanks al onze inspanningen voorkomen je een deel of de gehele bestelling wil retourneren.
Retourneren is natuurlijk geen probleem
We doen niet moeilijk over retourneren maar er zijn natuurlijk wel een paar voorwaarde.
Zorg dat je het pakket zorgvuldig verpakt. Wij doen ons best om het in een zo stevig mogelijke doos naar je te verzenden voorzien van voldoende tape en opvul materiaal doe dat ook wanneer je een pakket retour stuurt. Het zou jammer zijn wanneer het product op de terugweg schade oploopt.
Zorg ervoor dat je duidelijk aangeeft wie de afzender is. Liefst de factuur die bij de levering zit terug in de doos doen. Hoe duidelijker het voor ons is hoe sneller we kunnen crediteren.
Je bankrekening nummer is niet nodig. Wij crediteren het bedrag op dezelfde wijze zoals we van je ontvangen hebben. Dat is de snelste en meest makkelijke manier. Op je afschrift komt dan te staan Mollie payments. Crediteren op een andere manier / bankrekening nummer is niet mogelijk.
De reden waarom je iets retour wil sturen is niet nodig! Maar aangezien wij heel veel tijd en aandacht besteden aan kwaliteitscontrole en klanten zo goed als mogelijk vóór de aankoop willen informeren is het voor ons wel fijn om een reden te weten. Wanneer we meerdere keren een bepaald product retour ontvangen met dezelfde reden dan kunnen we de website aanpassen. Alleen op die manier kunnen we verbeteren wat nog niet helemaal goed is.
Wanneer mag ik retourneren?
We hanteren en respecteren natuurlijk de wettelijke regels
Je hebt het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten* gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar Hondenshop en Kattenshop.nl B.V. zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van de vervoerder. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Hondenshop en Kattenshop.nl B.V. geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kan je contact met ons opnemen via info@kattenshop.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Wat als we het retour beschadigd ontvangen?
Gelukkig hebben we heel weinig retouren maar als we een retourzending hebben dan controleren we uiteraard eerst of het artikel of artikelen heel bij ons aangekomen zijn. Hebben we bij het zien van het pakket al twijfels omdat de doos bijvoorbeeld al beschadigd is dan filmen we het uitpakken zodat de klant kan zien hoe het bij ons aangekomen is. We proberen er dan op een redelijke manier uit te komen wat tot nog toe altijd gelukt is.